Pages

Monday, November 9, 2009

Cita2 saya??

jom kita kembali sekejap ke zaman 80'an dahulu...
"
"
"
"
ingat lagi tak masa zaman kecik2 kita dulu2..masa sekolah rendah...masa sume org masih berhingus heheheh..cikgu selalu tanya "hah awk besar nanti nak jadi apa?" lepas tu siap kena ada 3 pilihan pulak tu. ok aku pun dengan confidentnya jawab "1. nak jadi DR, 2.Cikgu.. 3. aiseh tak ingat plak.."
"
"
kalau tanya budak2 lelaki pulak sure dorang jawab "saya nak jadi polis!! bomba!! askar!!"
ok itu jawapan standard..n boleh kata macam skema jawapan pulak kan hehehhe..sebab asal tanya sesiapa pun jawapan dia sure sama. takde pulak nak jawab "oohh saya nak jadi pegawai pemasaran!! programmer!!" aku rasa kalau itulah yg budak2 zaman dulu2 jawab sure cikgu2 tu tkejut.betul tak?? :P
MySpace
tapi sekarang...sungguh lain.budak2 zaman sekarang cerdik2 kan.macam anak buah aku yg belum pun masuk tadika lagi tu tkejut gak aku dengar bila tanya "besar nanti nak jadi apa??" "aiman nak jadi businessman!!" uiihh...adakah benar apa yang aku dengar??
MySpace
"
"
then masa majlis hari raya kat ERL aritu time salah satu contest for kids yang diadakan,bila ditanya soalan yang sama nak jadi apa besar nanti? dengan penuh confident dia jawab
" saya nak jadi supervisor!! " ok...rasa tkejut pulak ngan jawapan yang diberi oleh budak2 zaman sekarang nih. mungkin kesan lepas makan CalciYum kot lalala~
"
"
tapi walau kita sume dah besar sekarang, tak semestinya kita tak perlu teruskan apa juga cita2 yang kita impikan dan harapkan selama ini. betul tak??
MySpace
"
"
p/s: InsyaAllah..aku cuba ingin menjadi seorang insan yang bjaya bukan sahaja di dunia tapi jua di akhirat...doa utk kengkawan sume juga.. :)

0 comments:

Post a Comment