Pages

Sunday, August 30, 2009

hari ke-9 Ramadhan..

rasanya cam dah lama lak tak update blog aku ni ye.ada ke yg tertunggu2 ek.. hehehe perasan betul :P


MySpace
Alhamdulillah hari nie dah masuk hari ke-9 kita semua berpuasa ye.jumaat lepas adik aku balik bercuti dari UPM.macam biasala mak aku akan masak macam2 utk sambut adik aku hehe.aku rasa sume emak2 akan wat camtu kalau salah sorg anak dia balik bercuti lepas lama takde kat umah.betul tak? masa hari sabtu lak aku n adik aku g bazar ramadhan kat area bukit angkasa. tapak bazar kat sana mmg besar n macam2 pilihan makanan yg ada.fuhh dugaan nih.kami beli air soya, satey, ayam percik, puding caremel .beli sikit2 je.tu pun sbb adik aku tak bpeluang lagi nak g bazar sebelum nie.


hmm teringat dulu masa zaman2 blaja dulu di upm. aku, fae n adila rajin gak g bazar ramadan kat SS (sri serdang) bes gak. sanggup berjalan jauh dari upm ke SS lepas abis klas. situ jelah port bebudak upm nk hilangkan tensen lepas abis klas. oohho teringat kenangan lalu..




hari ni mak aku de wat laksa utk berbuka. aku tulun2 je hehe.pastu wat kuih sagu sebagai pencuci mulut.adik aku lak teringin nk try resepi puding ceremel sendiri. smlm mmg ada beli di bazar ramadan. tapi cam tak berbaloi je sbb sepotong je dah RM 1.50 . kalau buat sendiri baru puas hati kan.takdelah susah sgt nak buatnye tadi.cuma time nak wat gula hanggus jela agak rumit skit sbb melekat2 kat periuk.next time kena cari petua ni utk elak dari melekat huhu

ni gambar hiasan shja. lupa lak nak snap picture tadi hehe.mungkin tak seindah rupa diatas..tapi sedap rasanye.. :P

0 comments:

Post a Comment