Pages

Monday, August 24, 2009

Hari ke-3 Ramadhan

gambar hiasan je..

dah masuk hari ke tiga rupanya kita berpuasa ye.tapi tak tau kenapa di area rumah aku ni dah macam nk raya la pulak.bukan sbb apa..,tp disebabkan dgn bebudak yg dok main mercun, bunga api n meriam sana sini.meriam?? ha itula..macam kat kg la pulak suasananya.nak kata dah dekat nak raya lambat lagi..haihh..

entah dorang dapat kat mana buluh tu.ke guna benda lain utk wat meriam tu cam batang paip. haihh bebudak zaman skrg cam2 alternatif dorg ada utk buat meriam ek.bahaya pun ada.

yg tak tahan sbb bunyi yg terlalu kuat sgt dek mercun tuh.nak solat tarawih pun rasa tganggu.isk dorang ni..entah mercun jenis apalah yg dorg main.


hmm dulu masa zaman aku kanak2 rebena dulu mmg ada gak main bunga api n mercun ngan kawan2 dari 1 kampung hehehe. ala masa tu bebudak lagi..sek rendah. mestila semangat tu ada kan..eceh... tp takdela main mercun yg bahaya2 tu.hmm bukan sume bahaya ke??

emm dulu bunga api yg popular yg warna merah tu la..tak ketahuan la pulak pe nama dia.tp sampai skrg still ada.then tak lupa juga bunga api kucing yg buat dari besi tu..ingat lagi tak??
ala yg kalu kena kat tgn pun tak sakit tu. tp jgn le dok pegang besi dia.then bunga api yg paling best yg ada kuar 3 kaler tu.kalu tak salah memula warna hijo...pastu kuning..then last warna merah.. eh betul ke susunan dia ni..pandai2 je aku nih..emm cam kaler lampu isyarat la pulak ek hehe..
MySpace


mercun?? adala juga main..tp yg bese2 je.yg aku stil ingat mercun roket, mercun naga yg bola kecik2 warna warni tuh,mercun gasing yg berpusing2 tuh..then mercun mancis..lagi pe ek..haa..mercun lebah..yg boleh terbang n kejar org tu hehehe. aku la tuh salah sorang mangsanya yg penah dikejar.
MySpace
kalu kat kg lagi bes sbb boleh main ngan sepupu2 sume..yg bes sbb abg sedara dok belikan la..then bila tgk dorg main meriam.

kami yg bebudak ni tgk dari jauh sambil tutup telinga je la ehehe.


fuhh panjang pulak cite aku ttg mercun ni ek.tadi asal cuma nk kata ttg bebudak kat umah aku ni dok main mercun. dah berjela2 lak citenya...


hmm pagi tadi aku pegi bengkel moto sbb nak hantar skuter aku. ada masalah tang batery dia.nak tak nak tpaksa la beli batery baru hukhuk.baru je nk bjimat cermat.tp takpela, kesian kat sco0t aku tu.selagi dia tak ok selagi itulah hati aku tak lega tau.oklah sampai sini shj.ada masa nanti aku tulih blog lagi ye. tata..
MySpace

0 comments:

Post a Comment