Pages

Tuesday, August 25, 2009

Hadiah Ramadhan..



Alhamdulillah..


pagi tadi aku ada dapat call dari ERL KLIA express.

macam biasa kak lin dari bahagian sumber manusia yg call aku.dia ucap tahniah kat aku sbb telah berjaya terpilih utk bkerja di ERL sbg software engineer.

Alhamdulillah syukur sgt2. akhirnya Allah makbulkan doa aku pada bulan Ramadhan nie. mmg aku akui banyak dugaan yg aku lalui masa nak cari keje ni.hampir juga patah semangat.hanya keluarga n kawan2 yg rapat byk bagi sokongan kt aku.terima kasih semua.. :)

Alhamdulillah..terasa bagaikan sebuah hadiah yg teramat bermakna utk aku dalam
bulan Ramadhan nie.mungkin juga berkat dari doa ibu aku yg tak putus2 mendoakan utk anaknya.

sebelum ini aku mmg ada terima tawaran sbg lecture sains komputer di KPTM batu pahat.tp aku terpaksa tolak sbb tak sanggup biarkan mak aku duduk sorg2 kat umah.

mak aku pun mmg agak berat nak lepaskan aku pegi batu pahat tempoh hari.Alhamdulillah mungkin doa mak aku dimakbulkan supaya ada rezeki utk aku disini. dan macam tak percaya juga, pagi tadi pun aku dapat call dari BERNAMA bgtau aku dapat keje kat sana.tp yg tu aku mungkin tpaksa tolak sbb aku terima yg ERL ni.lagipun BERNAMA tu agak jauh dari umah aku dan sbb2 lain.

emm esok aku kena g hospital utk wat medical check up. InsyaAllah mungkin bulan depan aku dah stat keje.aku akan wat yg tbaik dan aku harap ini akan menjadi titik permulaan utk aku sbb aku nak bantu dan ubah keluarga aku pada tahap yg lebih baik lagi..insyaAllah


hmm petang tadi lepas ambik mak aku balik dari keje, kami singgah jap kat bazar ramadhan. baru hari ni berpeluang nak singgah cuci mata kat sini hehe.banyak gak gerai2.aku juz beli
air tebu, satey, rojak pasembor ngan kuih kasturi. beli sikit2 je. lagipun adik aku takde kat umah..tak elok membazir.nanti jadi besfren syaitan.nak ke??


lepas solat maghrib siap2 g surau lak sbb nak solat tarawih.
rupanya hari nie imam juz buat 8 rakaat je sbb ada Tazkirah Ramadhan.. banyak gak pengisiannya.. hmm teringat kata2 seorang ustaz yg jika kita tak dengar ceramah agama lebih dari 40 hari lamanya, hati kita boleh mati...

hmm itu sahajalah cite aku utk hari ini. selagi aku boleh tulis aku akan coretkan dlm blog aku ni. nanti takut2 akan datang aku makin sibuk lak.tp InsyaAllah aku akan cuba gak luangkan masa k..
Wassalam.. (^_^)

0 comments:

Post a Comment