Pages

Monday, August 17, 2009

bai?? bye??

hmm malam yg sungguh tenang..suasana selepas hujan yg turun agak lebat pada siang hari hingga ke malam betul2 membuatkan suasana dingin..sejuk..ditambah dgn nyanyian si katak berirama yg bersahut sahutan diluar..huuihh ayat aku nih..
MySpace
malam ni mood rasa nak tulis blog sambil2 tgk cite p ramlee. teringat sebelum ni kawan aku, adila de cite balik sesuatu yg kelakar ttg kami..ohh mybe de kaitan dgn nama aku..BAIZURA. skrg ni sume kwn2 aku panggil aku dgn nama panggilan bai.mmg nama tu yg aku akan perkenalkan kalau org tanya aku nak panggil ape. zura?? ohh noo noo..aku tak berapa gemar org panggil aku zura. nape?? hmm sbb nampak cam manja sgt plak nama tu.hehehe jadi jgn panggil saya zura ok.
"
"
"
sebelum ni org panggil aku nor..masa zaman muda2 dulu. actlly nama tu still digunakan utk org2 yg mmg dah kenal aku dari kecil lagi.bebudak ngaji pun sampai skrg still panggil aku kak nor lagi. kalu kat upm lak sume adik2 tu panggil aku kak bai. hehehe lain plak kan.tapi walaupn nama panggilan dah tak sama.. aku still macam dulu juga..tak berubah. sbb de seseorang dari kisah silam penah kata aku dah lain..dah ada kwn2 baru, rumah baru..sume baru2..yg dah lama sume dah lupa. hmm kte tak penah pun lupa sbnrya..
"
"
"
oklah, sambung balik cite.masa cuti hari tu, kawan aku adila bcuti di rumah aku utk 2 3 hari.
ada satu hari tu, kitaorang pegi kedai jap sebab nak beli barang dapur.kebetulan kedai yg ala2 supermarket tu mmg ada ramai pkerja bangla. then masa aku tgh kusyuk belek2 barang, adila yg berada jauh di belakang aku tuh cakap kuat2 " bai!! yang mane nie ?? " dan belum sempat aku nk menyahut, pkeje bangla tu cepat2 g kat dila. " ya akak, apa macam brg mau cari? " kwn aku dh tpingga2.pastu terus gelak2 besau.."bukan2...saya nak panggil kawan saya bai.. " hehehe~ sekali bai yg betul2 dtg daa.. yela bak kata bahasa hindustan bai =baiya= abg (fuhh berbaloi gak aku tgk cite hindustan tu ek)
so sbb tu la abg bangla tu cpt2 datang kat dila ble dila panggil nama aku bai..hehehe
"
"
"
oklah mmg ada sedikit kekeliruan kalu panggil nama bai. antaranya bile org nk say gud bye kt aku. cth cam " bye bye bai.." " bai! bye bye" dan itu belum lagi bile tah sape2 sebut2 bye2 ni n mesti wat aku pandang2 utk kepastian.mane la tau kot2 ada org yg panggil aku ke kan.haiih payah gak nih.tak ke sama je sume bunyinye tuh..huhu
tapi takpe..saya suka dgn nama saya..baizura..
dan mcm biasa aku akan cakap "bole panggil bai je"
MySpace

0 comments:

Post a Comment