Pages

Friday, August 28, 2009

Monolog Tgh Malam..


budak: dah lama ke pakcik pakai kaki ni?

pakcik: dah lama nak.dah nak jauh pakcik jalan.

pakcik : tapi kena ingat tau! jalan mesti ke depan.bukan ke belakang.
"
"

hmm agak2 kenal tak dialog kat atas.baru2 ni ada diputarkan balik didalam tv sempena bulan kemerdekaan. bagi aku ia bukan sekadar iklan.tp ianya memberi kita satu MESEJ yg sangat dalam ttg KEHIDUPAN.

mmg kenangan yg lepas itu indah.bagi sapa2 pun.tp kita tak boleh sentiasa hidup dalam kenangan..sentiasa hidup dengan memandang ke belakang nanti kita hanya berdiri setakat itu shja dan tidak berganjak kerana hanya ingin hidup dalam kenangan yg indah itu.

tak semua yang kita impikan dan harapkan akan kita capai. bak kata pepatah hidup tak selalunya indah. kekadang manis, kekadang pahit. kekadang suka dan kekadang duka. kekadang kita berada diatas dan kekadang kita berada di bawah.
itulah warna warni kehidupan.

aku pernah 'berjalan dgn memandang ke belakang' masa belajar di sekolah dulu. dan akhirnya aku gagal.bermula dengan zaman aku semasa belajar di kolej dulu baru aku tekad nak ubah cara pemikiran dan tindakan aku dan insyaAllah aku akan tetapkan pendirian itu demi masa depan aku dan keluarga aku. aku harap aku tak ulang kesilapan aku lagi seperti masa silam. siapalah nak sayangkan n kasihan diri kita kalau bukan diri kita sendiri kan.
so pegang kata itu! semat dalam hati!

"

hmm ahmad idham pun de kata.. Jangan Pandang Belakang! hehehe

0 comments:

Post a Comment