Pages

Thursday, July 23, 2009

cerita situ sana sini..

lama tak tulis blog.actlly aku agak sbuk baru2 ni.hmm baru2 ni Alhamdulillah aku dpt byk panggilan interview n aku try je sume tempat.cam2 kisah yang ade..ade yg bes..ada yg mgerunkan(actlly ofis tu yg cam tak wujud..n wujud satu penipuan ala2 drama..huhu) dan ada juga yg pelik.
actlly aku penah g interview kat xxxx (nama syr dirahsiakan utk kselamatan) utk job parental control analyst.tempat tu international company fokus pada security cam Mcfee.masa awal2 lagi aku mg cam tkelu sbb mula2 lagi dia dah tanya aku ngan soklan 'bole ke aku ni tgk web prono2 ni sbb aku akan ngadap benda tu hampir tiap hari..' errkk biar betik ada keje camtu.isk mendera kesihatan mental ni huhu.tp aku pun mg tak mo keje2 camtu..
hmm byk lagi nk cite ttg kisah2 yg gerun tuh tapi rasanye cam tak sempat nk cite.hanya kwn2 rapat ngan aku shj tau.dan ada sorg akak nie pun siap suruh aku masukkan dlm blog kisah yg gerun tuh hehehe.nanti la kot akan dtg aku wat edisi khas utk sume ekk :P

hmm kelmarin aku g interview kat ERL KLIA Express utk jwtn software engineer. candidate mmg tlalu ramai..tapi hanya 1 tempat shj yg kosong huhu.dan ada 2 org pengurus llki,chinese n malay yg handle interview.tp Alhamdulillah sume ok, kami sempat bsembang2 rancak..gelak2 sbb mereka pun x-student UPM juga dulu.sempat imbas balik kenangan mereka nk curi2 buah durian n kena kejar ngan pakgurd hehehe.rupenye ramai wat camtu ek..tp aku takde tau nk curi buah durian..

smlm aku g interview kt kementerian penerangan utk jwtn penolong pengarah(eksekutif) nama jwtn je cam dasyat..tp biasa2 je. walaupun status jwtn sbg kontrak..tp tak salah kalau mencuba kan.aku mmg tak prepare ape2 pun..sbb penat sgt2 balik interview aritu bturut2.then sampai sana aku tgk mmg dah ramai sgt org.sume pkai bju smart2.. alamak sume hebat2 la..dah la aku tak prepare ape2pun huhu.dan masa tggu tu aku sempat bkenalan ngan bbrapa org.rupanya ramai dari bidang lain2..n masing2 mmg tak prepare cam aku la.hmm ramai juga cam aku ye :P
suasana masa tu mmg formal..alamak ni cam interview SPA ke?? cam penah interview SPA je aku ni..tak panggil lagi sbnrnye.. dan masa tu tjumpa juga mbr UPM dari kos yg sama.dan masa tu aku, mbr dari UPM n sorg kwn yg baru berknlan, baru la nk prepare2 sume hehe. kami bincang2 ttg nama2 menteri la..modal insan la..konsep 1 msia la..teras dlm 1 msia la..dan macam2 lagi.mmg cam sesi forum daa..
lama jugala tggu..dan akhirnya turn aku lak.agak ketaq gak mula2 masa tgh tggu tu lagi. sejuk tgn ni..tambah ngan kesejukan air-cond yg maksimum tu.tp aku cuba bykkan selawat agar tenang hati n yakinkan diri. masa tu ada 3 orang panel penemuduga. Alhamdulillah sume ok.dorg byk tanya ttg sistem aku.takde lak tanya ttg menteri2, 1 msia ke sume hehehe.harap ada rezeki juga disini..
emm jumaat ni aku de interview lagi sbg lecture computer science kat kolej Poly Tech MARA.
ni pun aku akan cuba juga.aku pun tak pasti boleh ke aku ni mgajar?adakah jiwa aku sebagai seorang pendidik? tp rasanya jiwa aku tidak kearah itu hmm...
tp yang pasti sekiranya dapat, aku akan dihantar utk mengajar luar dari kawasan KL, sbb cawangan KL dah penuh. paling dekat pun KPTM bangi. adakah bangi? alor star? batu pahat? kuantan???
tp rasanya aku tak bole pegi jauh2. bukan sbb apa..aku cuma tak sanggup biarkan mak aku tinggal sorang2 kat umah. dahla adik aku stil blaja..n takde kat umah.tambah adik aku dpt biasiswa perguruan.so lepas dia abis blaja dlm bacelor biologi di UPM, dia akan sambung setahun utk diploma perguruan. n of course dia kan posting kemana2 nanti lepas abis blaja tak lama lagi. kesian mak aku kalu dua2 anak dia pun merantau jauh2..
hmm ape2pun aku harap ada rezeki utk aku.terlalu banyak dugaan baru2 ni buat aku.semoga aku tabah menghadapi sume ni..

0 comments:

Post a Comment