Pages

Friday, July 24, 2009

becoming a lecturer??

pagi tadi aku pegi interview kat KPTM KL utk jwtn sebagi pensyarah sains komputer.candidate utk hari ni lebih kurang 30 org camtu.tapi utk bidang lain2 la.yg paling ramai sains komputer.aku tak kesorangan sbb ada diantara mbr2 UPM pun ada apply juga.
dan akhirnya turn aku pula untuk interview.banyak juga dia tanya.aku ingatkan ada demo teaching sbb aritu kakak yg call tu siap bgtau aku suh prepare.then aku pilih subjek java sbg demo teaching.
dan di akhir interview, aku diberitahu bahawa aku ditawarkan menjadi lecturer di kptm.then dia suruh aku pilih samada hendak mengajar di alor star or batu pahat.alamak jauh2nye... then aku cuba minta kat bangi tapi dia kata kptm bangi n KL mmg tak dapat.mybe dah penuh kot.
dia suruh aku wat keputusan time tu juga samada nk terima atau tak.aku kata yg aku terima..n mmg nak..tapi aku nk bincang ngan family aku dulu.kalau tak dia kata isnin ni dah stat mengajar.aku dh t'cenggang.haa..cepatnye..!! camne ngan rumah lagi..aku dah la takde sape2 kat sana.. then dia kata paling lewat 1hb 8.means awal bulan depan dh ngajar.aku agak tpingga2..memikirkan camne ngan persiapan semua.tambah lagi mggu tu aku bz ngan konvo. nak kena g upm ambik baju, raptai konvo semua.. hmm penin lagi..
sepanjang aku balik dari kptm ke umah, aku asyik pikir..patut ke aku terima.mmg sepatutnya rugi kalau tolak.tapi aku asyik fikir ttg mak aku. aku agak kberatan kalau kena pegi jauh2 luar KL. sbb aku risaukan mak aku yg dok sorang2 kat umah.dia dah la tak bape sihat sgt..baru shj sembuh dari penyakit yg sebelum ni wat aku risau sgt kat mak.
hati aku risau sbb takut pe2 jadi kat mak yg dok sorang2 kat umah tu..kalau jadi pe2 sapa yg tahu.kesian mak kalau dua2 anak dia pun kena merantau jauh2.. patut ke aku terima jawatan ni? dilema diantara 2 persimpangan.
malam ni nk bincang ngan family tmasuk ngan pakngah n makngah aku utk cari pe yg tbaik..harap de jalan pyelesaian.mungkin mereka tmasuk mak tak kisah kalau aku g merantau.tapi hati aku mmg terasa berat sgt2.... :(

0 comments:

Post a Comment