Pages

Saturday, September 5, 2009

minggu pertama keje


01/09/2009 lepas aku kena lapor diri di ERL.

aritu aku datang awal kul 8 dan ofice buka kul 8.30 so mmg takde sape2 lagi. dipendekkan cite, aku kena g kat HR sbb ada briefing ttg ERL dan kemudian aku diperkenalkan dgn sume staff2 ERL. rupanya staff2 dia sume kat tempat yg berbeza merata kl sentral tu.belum campur lagi dgn staff2 yg handle bahagian train ERL.


haa department ofis aku..Information & Service Management (ISM) betul2 kat bahagian bawah tempat orang nak naik tren KLIA ekspres tu.

aku je yg belum penah naik tren tu lagi huhu. InsyaAllah satu hari aku nk bjalan2 ngan tren tu. lagipun mmg dorg suruh aku try naik g klia n pusing2 balik..bukan kena ape2 pun.

ptg tu lak aku de briefing ngan bahagian customer service pula..then esok hari plak de briefing ngan E-MAS yg handle bahagian maintenance tren KLIA ekspres tu.

byk juga perkara yg aku baru tahu..insyaAllah nanti dorg nak bawa aku g ofis salak tinggi pula utk lihat sendiri camne maintenance tren2 tu dijalankan..

sebab sebagai salah seorang staff lagi2 aku yg berada di bahagian IT ni mmg kena tau tu sume tambah aku mmg kena handle sistem yg digunakan dlm aplikasi tren nanti.


masa hari ke-3 pun bos aku dah bwa aku g metin ngan client utk discus tentang system sbb dia nk aku biasakan ngan sume tu.terkejut plak bila dia kata nanti nextime aku kena jadi chairman meeting.tambah yg buat aku gerun sbb sume yg ada time metin hari tu client2 corporate dari chinese man dan aku sorg je gurl yg ada.wah ini yg wat aku gerun sbb nampak cam kecikk je aku nie..

MySpace
mungkin sbb aku tak biasa lagi...



ni meja aku..bersepah pulak sbb banyak aku kena study nie.kat bahagian department aku sume staff2 guna notebook + server je. hmm aku tak bape faham lagi server2 ni...dulu mmg ada training windows server masa kat upm..hoho banyak aku kena blaja lagi sbb teknologi kat sini cam advance2 je... aku akui banyak yg aku tak tahu...so aku kena try study n explore sendiri programming2 yg dorg guna, software n system sume.minggu ni pun mmg planning nak g MPH sbb nak cari buku.

MySpace

rupanya kat bahagian aku juz aku sorg je yg kena wat sistem..

MySpace



study document2+ manual for administrator.aku kena handle WSF system sendiri nanti.hope aku cepat faham benda2 nih..sbb soo complicated!

MySpace




my notebook..terpaksa bermadu dgn laptop aku huhu




aku parking moto kat luar nih la..kat ngan bahagian arrival hall klia ekspres.mmg tak bole naik tren komuter g keje sbb asyik penuh je tren.so naik je la moto.nape dorg tkejut bila tau aku naik moto g keje ek..fikir bahaya kot



apa2pun aku akan cuba juga yg terbaik.
mmg mula2 aku akui agak sukar nak menyesuaikan diri. tapi aku akan cuba!
alang2 menyeluk pekasam.biar sampai ke pangkal lengan!
MySpace

p/s: sesuai ke aku guna pepatah tu.. takpe..chaiyok..! chaiyok..!!


0 comments:

Post a Comment