Pages

Sunday, December 13, 2009

Fire Fighting..

khamis lepas aku kena g Fire Fighting training kat salak tinggi ngan E-MAS (ERL Maintenance Support Sdn Bhd) .HR kata mmg sume staff kena join n kali ni turn aku plak.kalau ikutkan mmg mula2 aku macam tak nak pegi bila dok pikir ttg system aku yg tak siap2 lagi tuh.tapi takpela..pergi la juga..


aku mmg dah gerak dari umah awal..n sampai2 je kat kl sentral aku cepat2 g naik KLIA Transit untuk ke salak tinggi.tapi sayang aku lewat 1 minit je...tren pun dah terlepas.so terpaksa la tunggu next tren.alamak..aku dah terlewat nih.sepatutnya stat kul 8.45am...tp aku sampai sana kul 9 am..hehehe :P


stesen salak tinggi... ni first time aku datang sini.tak berkesempatan utk datang lagi daa..


ofis tu terletak jauh sikit dari stesen.so terpaksa la aku berjalan kaki sikit.tapi suasana kat sana mmg bes tau.dengan angin paginya...dan suasana macam berada di kaw hutan sebab sekeliling tu mmg penuh dengan ladang kelapa sawit..sunyi je...hehe aku kan mmg suka hutan2 nih.. fuhh hilang sume stress aku...mmg tak ingat langsung pasal coding aku tuh...hehehehe :P


haa ni la ofis tu...besar juga..


haa tenguk kat luar..seluas luas alam dikelilingi kelapa sawit..

indah mata memandang....~


note..


time dalam class...teringat masa zaman2 blaja dulu..hihihihi rindu betul~

petang plak de sesi praktikal plak..ajar macam mana nak padam api.mmg kena lari2 n main air la nanti hehehe.mula2 kitaorg sume yg seramai 13 org utk class kali ni kena beratur dalam barisan.pastu kena kira kuat2 1.2.3.4..1.2.3.4...macam nak kawat daa.. rupanya kitaorg dibahagikan ikut team.dan no tu mewakili tugas yang kena wat nanti.


no 1 : kena handle kat pili air tuh.soo kena tau la camne nak buka n pasang paip kat pili bomba tuh.

no 2 : kena bawa getah paip yang sungguh berat tu... dari pili bomba sampai ke orang no 3.

no 3 (aku la ni) : kena bawa paip dari tengah2 sampai la ke tempat kebakaran tuh..huihhh keje berat nih heheheh :P

no 4 : kena bawa kepala paip n jadi cam ketua la sebab tugas utama dia utk padam kebakaran tuh..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


kitaorg sume kena lari2 bila abg tu kata MULA.. dan masing2 cpat2 buat step seperti yang telah diajar kepada kami..yelah kalau lambat2 mmg rentung la rumah tu nanti kan.. aku pun dok lari2 bawak gelung paip yg berat tuh..fuhh..


haa ni team yang mula2 skali kena buat.tgh nak bukak air kat pili bomba...


uihhhh jauh tau dari pili bomba ke tapak point kebakaran tuh...huhu~



haa ni time sesi lain plak...masing2 kena try camne nak padam air guna pemadam api ABC n yang gas co2 tuh.. mmg bess!!



haaa ni pakai air plak...soryla aku aku sempat nak snap picture banyak2...



sempat lagi aku nih...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ok aku nak share video sikit...tenguk la nanti aksi2 aku padam api...hehehhe
video ni je yg sempat aku ambik... :)


aja aja fighting!!

MySpace

0 comments:

Post a Comment