Pages

Friday, January 1, 2010

ohh pelangi..


" Kadang-kadang ALLAH sembunyikan matahari, DIA datangkan hujan petir. Kita bersedih dan tertanya tanya ke mana hilangnya matahari, rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita PeLAnGi yang indah. "
"
"
hmm kiasan kat atas mmg selalu kita dengar kan. kiasan yang mmg rapat dengan hidup kita. pernah tak kita rasa seketika begitu sukarnya perjalanan hidup kita. kadang2 apa yang kita inginkan tak tercapai dan bukan seperti yang kita rancang walaupun seteliti mana dan sehebat mana perancangan kita dan akhirnya semua itu tidak mengikut seperti yang kita rancangkan. pernah tak lalui saat2 sukar apabila semua jalan yang kita lalui menemui jalan buntu.pernah tak rasa kesukaran yang amat2 sukar..sehingga kita rasa tiada yang dapat membantu kita sehingga kita terduduk termanggu menadah tangan kepada-NYA.pasti ada..semua pernah lalui..cuma mungkin dalam keadaan yang berbeza beza..

tapi ingatlah..setiap yang blaku pasti ada hikmah disebaliknya. Sentiasa ingat, Allah tidak akan menguji hambanya melebihi kemampuan hambanya itu sendiri. jadi bersabarlah...berdoalah..InsyaAllah dihujung jalan nanti pasti kita tahu jawapannya mengapa kita telah melalui jalan itu..
"
"
"
p\s: menulis sambil dialuni lagu autumn in my heart.. :)

0 comments:

Post a Comment